Pragos auto s.r.o. - pragos,škoda,veterán,veteráni,veterány,auta,renovace

Domů
VETERÁNI ŠKODA

HRAČKY staré

Naše sbírka   Historie   Alfetta Spider   Amerika SSSR   Amerika 2   Cadillac Eldorado   BMW-M1   BRM 180.   Citroen CX   Chevrolet Corvette   Chevrolet Impala   Chevrolet Impala cabrio   De Tomaso Mangusta   Fairlady   Ferrari 312PB   Fiat 124 coupe   Fiat 126   Fiat 125p   Fiat 2300   Fiat Abarth 131 Raid   Fiat Ritmo   Ford Thunderbird Hardtop   Lamborghini Countach   Mercedes 250 gama   Mercedes 250   Mercedes 200   Mercedes   Mercedes C111 ČR   Mercedes C111 PLR   Mercedes Benz 280GE Safari   Opel Aero GT 1   Opel Aero GT 2   Opel Rekord   Porsche Carrera 10   Porsche Carrera RS   Porsche 911 Carrera   Porsche 917   Porsche 928   Porsche 928 Rallye   Porsche závodní   Porsche Le Mans   Porsche GT   PUCH G6   Sand Buggy   Sportovní vůz CCCP   Sportovní vůz GT   Sportovní vůz (Marx)   Škoda 1200 sedan   Škoda 1200 užitková   Škoda 110R   Škoda 120LS   TAPO luxus   Tatra 603 ČR   Tatra 613   Tatra 603 NDR   Volha GAZ-21   Wartburg 353   F1 Racing   F1 Ford 007 Tyrrell   F1 Joustra   F1 Matra   F1 Tyrell P34   F1 Tyrell   F1 Lotus s dynamem   F1 Lotus bowden   Moto Skútr Čezeta   Moto sportovní   Moto Honda 750   Moto Honda policie 1   Moto Honda policie 2   Moto policie 1   Moto policie 2   Moto se sajdkárou   Moto sovětské   Škoda 1203 sanita   Mercedes 408 hasiči   Mercedes 408 Safari   Bus Karosa ŠD11   Bus Škoda RTO   Bus Neoplan   Bus Odra   Bus exot   Dumper   Náklaďák Liaz Š100   Náklaďák Renault   Náklaďák sklápěč   Náklaďák valník   Náklaďák žebřík   Tatra 137   Tatra 148 sklápěč   Tatra 805 pružin. poh.   Tatra 805 dálkové ovl.   Tatra 813 tahač   Podvalník k tahači   Praga S5T valník   Bagr+drapák+jeřáb   Bagr BLR   Buldozer Fiat BD20   Buldozer Jumbo   Buldozer MS 80   Buldozer NDR 1   Buldozer TapoSuper   Buldozer T530   Nakladač BLR   Nakladač Fiat BD20   Nakladač pásový   Elektrický pásový nakladač   Parní válec   Pásák Arktid   Pásák DT-54   Pásák KDN   Pásák KDN pružinový   Pásák Lucil   Pásák Mars nákladní   Pásák Mars jeřáb   Pásák nákladní BAM   Pásák nákladní Bison   Pásák Polar 2   Stavebnice jeřábů   Elektrický jeřáb   Stříkačka hasičská   Traktor Zetor   Traktor Zetor 25   Traktor Zetor Crystal   Vysokozdvih Desta   Vysokozdvih NDR   Vysokozdvih   Vysokozdvih 1   Vysokozdvih 2   Vysokozdvih Linde   Vysokozdvih Forklift   Dělo samohybné X-10.   Protiletadlový dvojkanón   Protiletadlový komplet   Sovětský tank   Tank T54, T55   Tank T54   Tank T54, T55 velký   Tank T62   Tank KV-85   Tank T206   Tank osvětlovací   Samohybný dvojkanón M75   Auto-kosmos MLR   Interkosmos 1   Interkosmos 2   Kosmos   Lunochod 1   Lunochod 2   Lunochod Lunnik   Pásák kosmický   Pásák kosmický na klíček   Raketonosič Jupiter   Člun Orava   Ponorka Delphin   Lanovka   Letadélko Sokol   Letadlo Turbolet L-410   Lokomotiva 'Papoušek'   Pokladny   Pračky   Stirlingův motor   Šicí stroj DŠM-2   Šicí stroj Elektra   Šicí stroj Gabriela   Šicí stroj Mehanotehnika   Šicí stroj Michaela   Šicí stroj Regina   Televizory   Váhy   Ventilátorek   Pes Japan   Pes hnědý   Pes mini   Pes bílý 1   Pes bílý 2   OSTATNÍ   PAPÍROVÉ
 

BUS KAROSA ŠD11. Výrobce KOH-I-NOOR Hardtmuth (po roce 1980 s názvem GAMA) Trhové Sviny, ČSSR.
Plast, délka 34cm.
Dvě základní provedení - s bowdenem /bez bowdenu. V několika barevných kombinacích. A skoro až přepych 3 různé poklice disků kol. A poslední řada sedaček měla buď mezery nebo celovysoká. Na samolepkách karoserie a písma odlitého na podvozcích je vidět vývoj od značky ITES až po značku GAMA. Pro zajímavost ŠD znamená Dálková verze (ŠM Město, ŠL Linka). Z
ajímavým postřehem je, že díky značné tvarové podobnosti přední a zadní části autobusu i světel zřejmě při výrobě hračky byly zcela nelogicky zaměňovány barvy světel. Ačkoliv skutečná předloha měla vždy čtyři kruhové čiré světlomety vpředu a červená kruhová koncová světla vzadu na vnější straně, zatimco kruhová couvací čirá světla vzadu uvnitř, u hraček je to sázka do loterie. Jak je vidět u několika exemplářů, pracovníci si s barvou tvarově shodných světel příliš vrásek nedělali, takže je celá řada exemplářů, které mají například všechny přední světlomety oranžové. Jsou i exempláře, které vpředu mají stejnou kombinaci barev světel jako vzadu a jsou dokonce i exempláře, které mají všechna světla oranžová. Evidentně se jedná o zmetky, ale při výrobě to nikoho asi nepálilo. Jedná se tedy o výrobní vlastnost, nikoliv o zásah horlivého sběratele metodou "oprava stylem co dům dal".
Jan Kuchař 

  • 1
     
     
     
    NAŠE SBÍRKA

  • 3
     
     
     
    =>

  • 4
     
     
     
    SBÍRKA Karel ŠTEKL - Praha
    215 - Sbírám pouze autobusy ITES ŠD11 v jednotlivých barevných kombinacích, vedu si o nich evidenci, dílčí znaky apod. Právě z tohoto důvodu jsem jim taktéž na wikipedii založil stránku (zatím je v začátcích), o kterou se s chutí postarám včetně fotodokumentace.

  • 5
     
     
     
    BAREVNÉ VERZE
    s bowdenem

  • 7
     
     
     
    =>
    Tady jsou přední světlomety barevně špatně.

  • 11
     
     
     
    =>
    Tady jsou přední světlomety barevně správně

  • 13
     
     
     
    =>

  • 15
     
     
     
    =>

  • 17
     
     
     
    =>

  • 19
     
     
     
    =>

  • 35
     
     
     
    BAREVNÉ VERZE
    bez bowdenu

  • 36
     
     
     

    + tmavě modrý

  • 37
     
     
     
    =>

  • 38
     
     
     
    =>

  • 39
     
     
     
    =>

  • 41
     
     
     
    =>

  • 45
     
     
     
    =>
    Tady to vypadá, že všechna světla byla lisována oranžová a čiré reflektory z nich byly udělány nátěrem stříbrnou barvou. Tady se trochu šetřilo...

  • 49
     
     

  • 51
     
     

  • 52
     
     

  • 53
     
     

  • 54
     
     

  • 56
     
     
    zadní sedačky dělené, světla barevně správně

  • 58
     
     

  • 60
     
     

  • 62
     
     

  • 66
     
     

  • 67
     
     

  • 68
     
     

  • 69
     
     

  • 70
     
     

  • 72
     
     

  • 74
     
     

  • 76
     
     

  • 390
     
     
     
    BEZ BOWDENU provedení
    Na boku se rukou přepnul zapnul přepínač Vpřed/stop/Vzad a zároveň pod přední maskou se rukou ovládala páčka zataáčení kol.

  • 395
     
     

  • 397
     
     

  • 398
     
     

  • 400
     
     

  • 401
     
     

  • 450
     
     

  • 451
     
     

  • 452
     
     

  • 454
     
     

  • 455
     
     

  • 456
     
     

  • 458
     
     

  • 500
     
     

  • 850
     
     

  • 900
     
     

  • 910
     
     

  • 911
     
     

  • 912
     
     

  • 914
     
     

  • 1300
     
     

  • 1350
     
     

  • 1400
     
     

  • 1599
     
     

  • 1600
     
     
    Zadní sedačky nedělené.

  • 1650
     
     

  • 1700
     
     
    Již uvedeno i "Gama".

  • 1800
     
     

  • 1850
     
     

  • 1900
     
     

  • 2000
     
     
     
    INFO
    (obě verze) :
    POKLICE bílé plné

  • 2050
     
     
    POKLICE bílé děrované

  • 2100
     
     
    POKLICE chrom

  • 2550
     
     
     
    MŮJ BUS
    (Václav Vaněček) : Spolu s busem RTO toto byla má nejoblíbenější hračka. Jako kluk jsem si ji zcela sám upravoval :

  • 2551
     
     
     
    plynulé ovládání motoru, motorek pro volnoběžný chod, spousta vypínačů s žárovkami vpředu,vzadu a v interieru.

  • 2600
     
     
     
    A jak postupně stárnul a byl skoro denně vytěžován, opravoval jsem jej a různě vyztužoval. Trpělivost a pečlivost nebyla mou silnou stránkou. Faktem je, že peníze jsem nedostával a obdarováván také moc nebyl.

  • 2650
     
     
     
    Podvozek jsem pro odlehčení a mylnou představu, že dochází k vyztužení pečlivě odvrtával :-)
    V nulové poloze ovladače rychlosti (vůz stál) se automaticky sepnul kontakt a rozběhl se mnou přidaný 2.motorek s vlastní baterií jakožto volnoběh

  • 2660
     
     
     
    volnoběžný motorek byl přibržďován na malé otáčky utahovatelným šroubkem
    a jak baterie volnoběhu se vybíjela, tímto otvorem jsem povoloval tření šroubku a udržoval dané otáčky

  • 2700
     
     
     
    Dlouhá leta jsem s busem jezdil po vybudovaných trasách vč.zastávek a na čas.
    V dospělosti se mi splnil sen a po praxi brigády na pekařské Avii jsem to dotáhl až na řidičák D a na vedlejší pracovní poměr jezdil s městským busem u DP Praha 1989-94 V.Vaněček

  • 2750
     
     
     

    KRABICE typ 1 =>

  • 2800
     
     

  • 2850
     
     

  • 2900
     
     

  • 2950
     
     

  • 3000
     
     

  • 3050
     
     
     

    KRABICE typ 2 =>

  • 3100
     
     

  • 3150
     
     

  • 3200
     
     

  • 3250
     
     

  • 3300
     
     

  • 3350
     
     
     

    KRABICE typ 3 =>

  • 3400
     
     

  • 3450
     
     

  • 3500
     
     

  • 3550
     
     

  • 3600
     
     

PRAGOS
Na Strži 35
Praha 4 - 14000
Česká Republika
Návštěvy prosíme po email přípravě!