Pragos auto s.r.o. - pragos,škoda,veterán,veteráni,veterány,auta,renovace

Domů
VETERÁNI ŠKODA
 

HRAČKY staré

Naše sbírka   Historie   Alfetta Spider   Amerika 2   Cadillac Eldorado   BMW-M1   BRM 180.   Citroen CX   Chaika   Chevrolet Corvette   Chevrolet Impala   Chevrolet Impala cabrio   De Tomaso Mangusta   Fairlady   Ferrari 312PB   Fiat 124 coupe   Fiat 126   Fiat 125p   Fiat 2300   Fiat Abarth 131 Raid   Fiat Ritmo   Ford Thunderbird Hardtop   Lamborghini Countach   Mercedes 250 gama   Mercedes 250   Mercedes 200   Mercedes Benz 250   Mercedes C111 ČR   Mercedes C111 PLR   Mercedes Benz 280GE Safari   Opel Aero GT 1   Opel Aero GT 2   Opel Rekord   Porsche Carrera 10   Porsche Carrera RS   Porsche 911 Carrera   Porsche 917   Porsche 928   Porsche 928 Rallye   Porsche závodní   Porsche Le Mans   Porsche GT   PUCH G6   Sand Buggy   Sportovní vůz CCCP   Sportovní vůz GT   Sportovní vůz (Marx)   Škoda 1200 sedan   Škoda 1200 užitková   Škoda 110R   Škoda 120LS   TAPO luxus   Tatra 603 ČR   Tatra 613   Tatra 603 NDR   Volha GAZ-21   Wartburg 353   F1 Racing   F1 Ford 007 Tyrrell   F1 Joustra   F1 Matra   F1 Tyrell P34   F1 Tyrell   F1 Lotus s dynamem   F1 Lotus bowden   Moto Skútr Čezeta   Moto sportovní   Moto Honda 750   Moto Honda policie 1   Moto Honda policie 2   Moto policie 1   Moto policie 2   Moto se sajdkárou   Moto sovětské   Škoda 1203 sanita   Mercedes 408 hasiči   Mercedes 408 Safari   Bus Karosa ŠD11   Bus Škoda RTO   Bus Neoplan   Bus Odra   Bus exot   Dumper   Náklaďák Liaz Š100   Náklaďák Renault   Náklaďák sklápěč   Náklaďák valník   Náklaďák žebřík   Tatra 137   Tatra 148 sklápěč   Tatra 805 pružin. poh.   Tatra 805 dálkové ovl.   Tatra 813 tahač   Podvalník k tahači   Praga S5T valník   Bagr+drapák+jeřáb   Bagr BLR   Buldozer Fiat BD20   Buldozer Jumbo   Buldozer MS 80   Buldozer NDR 1   Buldozer TapoSuper   Buldozer T530   Nakladač BLR   Nakladač Fiat BD20   Nakladač pásový   Elektrický pásový nakladač   Parní válec   Pásák Arktid   Pásák DT-54   Pásák KDN   Pásák KDN pružinový   Pásák Lucil   Pásák Mars nákladní   Pásák Mars jeřáb   Pásák nákladní BAM   Pásák nákladní Bison   Pásák Polar 2   Stavebnice jeřábů   Elektrický jeřáb   Stříkačka hasičská   Traktor Zetor   Traktor Zetor 25   Traktor Zetor Crystal   Vysokozdvih Desta   Vysokozdvih NDR   Vysokozdvih   Vysokozdvih 1   Vysokozdvih 2   Vysokozdvih Linde   Vysokozdvih Forklift   Dělo samohybné X-10.   Protiletadlový dvojkanón   Protiletadlový komplet   Sovětský tank   Tank T54, T55   Tank T54   Tank T54, T55 velký   Tank T62   Tank KV-85   Tank T206   Tank osvětlovací   Samohybný dvojkanón M75   Auto-kosmos MLR   Interkosmos 1   Interkosmos 2   Kosmos   Lunochod 1   Lunochod 2   Lunochod Lunnik   Pásák kosmický   Pásák kosmický na klíček   Raketonosič Jupiter   Člun Orava   Ponorka Delphin   Lanovka   Letadélko Sokol   Letadlo Turbolet L-410   Lokomotiva (Papoušek)   Pokladny   Pračky   Stirlingův motor   Šicí stroj DŠM-2   Šicí stroj Elektra   Šicí stroj Gabriela   Šicí stroj Mehanotehnika   Šicí stroj Michaela   Šicí stroj Regina   Televizory   Váhy   Ventilátorek   Pes Japan   Pes hnědý   Pes mini   Pes bílý 1   Pes bílý 2   OSTATNÍ   PAPÍROVÉ
 

ŠKODA 1200. Výrobce IGLA Trhové Sviny, ČSSR.
Plast, délka 20 cm.
Jedna z nejvíce ceněných hraček u nás. Vyráběna byla v několika verzích v podniku IGLA v Trhových Svinech, ČSSR kolem roku 1960.
Ve značné míře se u ní využívala umělá hmota silon (polyamid-6), z níž byla například celá karoserie (hmota se neprobarvovala, a proto bylo nutno díly lakovat vypalovacím lakem, takže vzhled karoserie byl velmi blízký skutečnému vozu, ale časem mohlo docházet k odlupování silné vrstvy barvy), ovládací skříňka včetně volantu a přepínačů směru jízdy a osvětlení (u verze s dálkovým ovládáním bowdenem), disky kol. Podvozek byl tehdy typicky plechový výlisek, takže tato kombinace pevného a houževnatého plastu s ocelovým plechem se projevovala velkou odolností. Zřejmě proto se celá řada těchto hraček dochovala do dnešních dnů, i když některé se značnými šrámy a zrezivělé. Zajímavostí bylo i odpružení celé zadní nápravy i s převodovkou IGLA 03-F, která kývala kolem osy, procházející vnějšími úchyty motoru. Pružení zajšťovala plochá pružinka ve tvaru neúplného oválu na zadním konci převodovky.

Hračka měla odklápěcí kapotou motoru, pod níž byly zabudovány dvě žárovky, z nichž jedna (ta více vpředu) prosvětlovala hlavní reflektory a "slzu" na kapotě, ta druhá (skrytá pod krytem více vzadu) prosvěcovala směrovky. Jejich blikání pak zajišťoval přerušovač na jednom z předních kol. Tvar přerušovače (plochý polokotouček na hřídelce kola) a kontaktu způsoboval, že k přerušovanému spínání docházelo jen tehdy, když autíčko zatáčelo. Celkem důmyslné a přehledné řešení, které se dalo seřizovat, ale vyladit ho nebylo vůbec snadné vzhledem k tomu, že tvar kontaktu zcela přesně nekopíroval dráhu vačky při změnách směru..

Ovládací skříňka měla přepínač na světla (svítila buď jen hlavní světla nebo jen směrovky) a přepínač směru jízdy. Volant přes šroubový převod s velkým stoupáním tahal za lanko bowdenu. Vzhledem k tomu bylo možno ovladač zavěsit na krk, a tak si uvolnit ruce pro tři ovládací prvky - volant, směr jízdy, světla.

Sedan se vyráběl ve verzi dálkově ovládané bowdenem a napájením plochou baterií nebo jen s pružinovým pohonem.

  • 1000
     
     

  • 1010
     
     

  • 1020
     
     

  • 1030
     
     

  • 1033
     
     

  • 1040
     
     

  • 1050
     
     

  • 1305
     
     

  • 1310
     
     

  • 1320
     
     

  • 1350
     
     

  • 1360
     
     

  • 1370
     
     

  • 1400
     
     

  • 1401
     
     

  • 1402
     
     

  • 1420
     
     

  • 1890
     
     

  • 1900
     
     

  • 2000
     
     

  • 2020
     
     

  • 2040
     
     

PRAGOS
Na Strži 35
Praha 4 - 14000
Česká Republika
Návštěvy prosíme po email přípravě!