Pragos auto s.r.o. - pragos,škoda,veterán,veteráni,veterány,auta,renovace

Domů
VETERÁNI ŠKODA
 

 SKŮTR APRILIA Scarabeo 500 :  

Tak to je síla, jak to utíká, koupen jako novinka 2003 a stále vlastním a denně užívám tento vyjímečný (a zatím pro mě žádným jiným nenahraditelný) maxi skůtr ! 
Výstižně motorkáře resp. skůtrysty popsal kamarád Lukáš, když si nechal poradit a také si skůtra pořídil : "Je to další dimenze života".

2003: Také máte rádi netuctové věci? Jako zajímavý přírůstek skůtru v retrostylu 60-let je čerstvá novinka Aprilia Scarabeo 500. (Posvátný egyptský brouk). Tento stroj ve vyjímečném a pozitivním designu reprezentuje jeden z nejlepších současných maxiskútrů. Nepřipomíná raketoplán nebo člun, a o to více navozuje příjemné pocity při jízdě podobné trochu chooperu. Skůtry jsou doménou Italů, kteří jednoznačně udávají směr vývoje - a ten je jasný - velká kola, a potažmo srůstání skůtru+velkého "normálního" motocyklu. Tedy stroj s praktickou přívětivou karoserií, dokonalou ochranou (i v dešti zůstávám suchý !!! a v zimě nemrznu) , úložnými prostory a jízdními vlastnostmi dnešních cesťáků. Prostě ne adrenalin+stres+sport, ale úsměv+pohodlí+praktičnost. Konkurence se velmi těžkopádně, ale jistě přizpůsobuje a nesměle zvyšuje průměry kol. Ty jsou totiž podstatným prvkem pro dobré jízdní vlastnosti. Zde použitá 16" kola jsou dosud u skůtrů největší. Obzvláště na čím dál horších českých silnicích z vlastní zkušenosti nedoporučuji klasická kolečka, jsou nebezpečná a velmi nepraktická (vjet na chodník je téměř nemožné). Počáteční nedůvěra k italskému výrobku (byl jsem zvyklý na Hondy Transalp,Varadero a Peugeot) opadla, výrobek je perfektně dílensky zpracovaný, kvalitní, vše funkční a nenápadně nabitý moderní technikou :
vstřikování paliva, 4ventil, duální brzdový system, tlumič řízení, immobilizer, palubní počítač, automat.vracení blinkru po ujetí cca 500m... Doporučuji výměnu malého nefunkčního plexištítu za velký turistický=62cm

CENA :                  194.900,-Kč   od té doby ceny silně klesly
BARVY :                 Béžová,stříbrná,modrá,černá
MOŽNÉ DOPLŇKY :  Boční kufry, Vyšší plexi, Intelig. bowden.zámek (spřažený s immobilizerem), Radio s mobilokomunikační funkcí, Taška před nohy, Pytel proti dešti na nohy

2004 =  Přestože se nejedná o velké vady, s kvalitou Hondy (tu mohu porovnat) trochu zasostává. U provedení detailů je však srovnatelná s Hondou (která je pro mě i z Japonců nejpropracovanější. Po celkovém objektivním a velmi kritickém pohledu bychom si opět tyto stroje koupili (velká kola, design, praktické ovládání, úložné prostory...). Bohužel reklamace závad řeší prodejce poněkud nepružně.
2009 =  Vpodstatě závady se již žádné nevyskytují a nadšení ze stroje nepomíjí. Vše slouží a dodnes nevidím žádnou adekvátní náhradu ! Zlobí opět jen palivoměr. Překvapivě velmi kvalitní povrchová úprava - skoro vše jako nové. Bohužel, tento model již Aprilia nevyrábí...
2011 =  Stále naprostá spokojenost, žádný jiný skútr bych si dodnes nevybral. A již také chápu čím dál více význam slova pokora a tedy již ani o prodeji mého kamaráda neuvažuji. Najeto 24.000km. Odešlo jen cosi u variátoru (oprava za 3500,-), zlobí trochu opět palivoměr. Při puštění řídítek za jízdy rozvibrují. Obě závady ale servis moc řešit nechce.   Před rokem jsem si zrušil blokaci motoru při postaveném skútru na bočním stojanu - vynikající změna, nemusím stále startovat (např. zahřátí motoru při přípravě k jízdě, či sesednutí při otevírání garáže atd.).
2013 = Stále neexistuje rovnocenná náhrada tohoto stroje ! Najeto 32000 km. Překvapivě kvalitní stále pěkné povrchové úpravy. Závady občas se vyskytují, vč.motoru pístu a válce. Zkušenosti za celou dobu - nefunkční palivoměr, slezlý povlak na plastu řídítek, déšť způsobí nasáknutí sedadla a chvíli trvá než vyschne, (nyní již mám nové čalounění, půvpdní se rozpadalo) , na rozdíl např. od Hondy Scarabeu chybí citelně ruční brzda, stojánek je těžko přístupný při odklopené stupačce spolujezdce (což je dost nepříjemné při parkování), nové pneu než se ojede velmi zrádné (smýká se), nepochopitelně odfláklý nespolehlivý háček na tašku před řidičem, malý záběr zrcátek. Tvrdé zad.pérování. Co se ukázalo jako zcela bezkonkurenční je orig.zakomponovaný kufr + 2 boční a dokonalá ochrana těla před nepohodou. Spotřeba v průměru 5L/100km

V.Vaněček

  • 1
     
     
    S bočními kufry (nutné dokoupit)je to super stroj.

  • 2
     
     
    Boční kufry jsou zamykací, odnímací a dokonale (na rozdíl od universálu Giwi) perfektně dvěma prsty ovládané.

  • 4
     
     
    Vyloženě láká k posedu

  • 6
     
     
    Zacházet s ním lze jako s velkou mašinou.

  • 7
     
     
    Sériově se zadním kufrem v barvě (pod sedlem není prostor). Boční kufry v barvě lze dokoupit za rozumné peníze.

  • 8
     
     
    Dvoukotoučová brzda, Výborná ochrana nohou a rukojetí špičková, avšak plexikryt velmi krátký a nefunkční, doporučuji koupit vyšší!!! Viz text nahoře... Dálkové světlo se zapíná nezávisle k potkávacímu.

  • 11
     
     
    Neuvěřitelnou kvalitu laku a plastu dokazuje odřenina vzniklá po silném zapasování skůtru do futer dveří. Po přeleštění vše zmizelo, navíc kufry propružili.

  • 15
     
     
    Pro 2 integrální helmy.

  • 20
     
     
    Na sedadlo je možné natáhnout kryt proti dešti (je součástí skůtru).

  • 35
     
     
    Zamykací přední schránka není velká a mohlo být další místo vytvořeno i vpravo. Uvnitř je seřizování světel a el.zásuvka. Háček pro tašky je nejistý. Vlevo nahoře je odklopena ještě druhá malá schránka.

  • 36
     
     
    pravá schrána baterie

  • 40
     
     

  • 55
     
     
    foto z mobilu

  • 69
     
     
    Další brouk v našem okolí ve stříbrné barvě.

  • 73
     
     
    VELKÉ PLEXI - ošklivější, ale skvělé

  • 74
     
     
    VELKÉ PLEXI

  • 88
     
     
    PŘÍBUZNÍ :SCARABEO 50 street

  • 89
     
     
    SCARABEO 50 ditech

  • 91
     
     
    SCARABEO 100ccm

  • 100
     
     
    příbuzní: SCARABEO 125 a 200ccm

PRAGOS
Na Strži 35
Praha 4 - 14000
Česká Republika
Návštěvy prosíme po email přípravě!