SMĚS
Mix
Autoradia
Modélky 1
Modélky 2
Karburátory
Bezpečnostní pásy
Tažné zařízení
Omývač oken
Skůtry ČZ
Skůtr Scarabeo
Moped Stadion S22
MIX :
crash testy ŠKODA 100-105-GARDE-FAVORIT-FELICIA
V.Vaněček
-
15Dobové ceny
-
20Dobové ceny
-
26CENÍK 1988 Škoda
-
30Skluzy dodávek vozů do prodejen
-
75Archiválie – Utah.momenty PN
-
175Utah.momenty ZN
-
180Utah.momenty Řízení
-
230Nářadí v autě
-
500Resistin Ochrana dutin ===>
-
501Ochrana dutin = Š 100
<===
-
800SEŘÍZENÍ ROZVODU
Š 100–120, 1200–3.:Častý dotaz nám zpracoval : p.Valtoš: . Díky
-
990=>=> další problém: jaký je rozdíl tlak.vnitřního mazání motoru Š-1203(plnoprůtok. čistič oleje,plechový např.Favorit) a Š-Octavia (filc.čistič oleje)? Vůbec žádný,jen musíte dávat pozor při různých kombinacích mezi motory na to,že Octávia má tlak.poj.ventil na bloku motoru,napravo nahoře hned u filtru na olej ! a 1203-ka ho má na sacím koši v olejové vaně! Píšu Vám to proto,že mě to pěkně chvilku potrápilo.Mějte se pěkně a ať vám to frčí. Valtoš
-
991To co se nevešlo již do televizních Bakalářů :-):Miloš Novotný : 1202jku jsem získal někdy v 80sátých letech. Cena 8 500Kčs. Překvapilo mě jak tento (již tehdy) ne příliš zánovní stroj uhání. Asi na tom měl zásluhu minulý majitel, který rád jezdil svižně, ale auto netýral. Jezdil jsem s ní po vlatech českých i slovenských, úžasné bylo, co se tam vešlo. Ve srovnání se Š100vkou... Jedna nemilá věc mě potkala (naštěstí) při parkování!! Ukroutil jsem volant. Tedy né volant, ale silentblok u převodky řízení. Ale po několika letech se již přece jenom unavila podlaha prahy, takže při otevření dveří se auto o několik milimetrů prodloužilo.... Sice po zavření dveří se délka vozítka zase vrátila zpět, tento stav nemohl trvat věčně. Je fakt, že díky rámu to vlastně bylo v pohodě. Ale pak jsem dostal skvělou nabídku. Nějaký potápěč udělal generálku motoru a nechal vyvařit kastli na 1202jce. Ale na tom motoru se to ňák moc nepodařilo, prej hrozně z něj tek olej. Ale auto stálo v základním nátěru asi dva roky na dešti. Přenechal mi ho za 3t Kčs. Tak jsem obrousil rez a nastříkal. Na radu známého, jsem znovu sesadil (vycentroval) prsa na motoru - to by mohl být ten problém. Olej se zdál být v pořádku. Na zkušební jízdu jel kamarád do Českého krasu. V nádrži bylo 10 l benzínu, to mělo bohatě stačit. No jo, ale on vez jednu kamarádku do Berouna na vlak a tam auto chcíplo. Naštěstí před garáží chlapíčka co chtěl zrovna někam ject. Takže se to vyřešilo, ale spotřeba 10 l na cca 50 km mě zděsila. Bylo to asi týden před první z výletů po Evropě - do Bulharska. Takže jsme ještě přehodili motory. V té době v Rumunsku nebyl benzín. Tak jsem sehnal ještě jednu nádrž a zavěsil jí do levého blatníku. Přepínání bylo řešeno dvěma kohouty (odvzdušňovací z Š100 - u kterých byl utěsněn odfuk). Při cestě do Komárna již byla spotřeba v pohodě, tedy na jakou jsem byl zvyklý a to skvělých 7,5l/100km. Natankoval jsem obě nádrže a u první pumpy v Bulharsku jsem měl ještě 8 l benzínu!! V Rumunsku to bylo děsný - u každý pumpy snad kilometrová fronta - co kdyby náhodou nějakej benzín dorazil... Další z výletů byl do Francie. Jeli jsme ve čtyřech na měsíc. Všechno jídlo s sebou + pár osobních propriet a nemalý kufr byl plný po okraj. Řídil jsem já a jeden kolega měl řidičák. Pár kilometrů najezdil s rodinným Wartburgem. Takže jsme se propletli na hranici, hladce překonali a vesele uháněli po dálnici. Najednou mi přišlo, že ten rytmický dunivý zvuk tam nějak nepatří. Po zpamalení autíčko začalo drncat !?!? Naštěstí byl zrovna sjezd. Při pomalé jízdě se auto najednou trochu propadlo. Kolega zased za volant a pomaličku jel. Já jsem to pozoroval zvenku. Levé zadní kolo! Ale co se to děje?!? Zalez jsem pod auto a bylo to jasné. Povolil lem disku!!!! Přehodil jsem rezervu a z tohohle sundal pneumatiku. Podél hrany disku byla stará (orezlá) asi 10cm dlouhá prasklina a nyní se na obě stany asi o dalších 5cm prodloužila. To už lem nevydržel a hrana pneumatiky se vždy sežvekla dolů. Ale duše nepraskla. Po opravě jsem svěřil řízení kamarádovi, na dálnici snad není co zkazit. Šlo to až do okamžiku, kdy jsme měli odbočit na křižující dálnici. Už v tom odbočovacím pruhu jsme svištěli asi 70sát. Tak mu říkám zpomal. On nic. No byli jsme slušně naložený (péra už trošku unavený), takže vozítko sedělo docela dobře, snad to unese. Zrovna tady ale ňák šetřili prostorem a zatáčka byla docela ostrá. Kámoš mocně zabral volantem, předek celkem poslušně kopíruje zatáčku, avšak zadek nestíhá. A již nás svodidla vracejí zpátky do hry. Ještě pár zavlnění a stojíme. Na zadku dvě podélné prohlubně a z auta teče benzín !!! Ale brzy přestává. Zafungoval můj benzibek. Samozřejmě moje přídavná nádrž ještě plná stlumila náraz a dírkou ve víčku chvilku prýštil benzín... Pozbírali jsme rozbité zadní sklíčko světel, kámoše jsem vyhnal od volantu a pokračovali jsme. V nejbližším městečku zakoupil vteřinové lepidlo a sklíčko lepil. Zajel jsem na lesní cestu (byl to docela boj najít klidné místo), vytáh jsem kladivo, tmel velkou podložku a barvu ve spreji a zaodpoledne bylo auto zase v pohodě. Večer jsem se kámoše ptal, proč to do tý zatáčky tak hnal. Otec ho poučoval, že do zatáčky se má přidat, že ho kola (Wartburg) do zatáčky "vtahnou"....No ještě se při tam smyku natrhla pneumatika v běhounu. Takže už bez rezervy.... Zkusil jsem ve Francii sehnat pneumatiku rozměru 6.00x16. Koukali na mě jak na exota. Nakonec se jedn chlápek rozzářil, odběh do sklepa a přines sice zaprášenou, ale novou pneumatiku 6.00x16 na válečnýho džípa !!! Za krvavých 350 franků jsem jí vzal s tím, že bych jí pak moh docela dobře odprodat (to je další historka). Pneumatiky vydržely. Akorát při zpáteční cestě přes Itálii nás zastavili karabiníci (takový podezřelý vozidlo!!!) a když vylez kamarád, kterej je trošku snědší, tak zvolali : Turkei a zatímco jeden šel ověřit naše pasy, druhý nás držel v šachu samopalem. Naštěstí naše pasy obstáli a byli jsme propuštěni. Na dohled od matičky Prahy začalo chroupat levé zadní. No dochroupal jsem. Povolila klec v ložisku a jak se to tam mlelo, tak se roztáh domeček tak, že nové ložisko v něm kloktalo asi milimetr.
-
1000SERVISNÍ KNÍŽKA Octavia-1202 export,španělština. Stejný princip jako současná…
-
1001==>
-
1002==]
-
1050Zrenovovaná Tatra (Zapa beton)
-
1060PŘÍPRAVEK PROTI MOLŮMdoporučuji do odstavených vozů vložit...
-
1070Vázička s dekorací k oknu
-
1080Dečka Š1202
-
1100Vize budoucnosti
-
1200
-
1250
-
1260
-
1262
-
1270
-
1300Přídavné mlhovky
-
1321<===
-
1330Zpětné zrcátko, Venkovní dveřní (nevrtací), Komex ===>
-
1331<===
-
1400Poctivý TROJŮHELNÍK ===>
-
1401<=== nádhera
-
1500ALARM 1971připojení na houkačku, která se spustí při malém či větším otřesu vozu dle nastavení regul.šroubem. Přeruš.troubení po cca 10 sec zmlkne. 62,-Kčs
-
1501POKLICE kol
nějaký atyp
-
1553
-
1554Dovozce a prodejce Těsnění, před r.1948
-
1555<===
-
1556
-
1560Veletržní palác, Praha 7
-
1565Praha 2 – Vinohrady 2011
Přítomnost se snoubí s minulostí
-
1610GEJZÍR s baňkou =
typ 21, 24, 27, 28Návod, zástavba
-
1611GEJZÍR s baňkou =
typ 21,24,27,28Data
-
2290Vlečení vozů
-
5000GARÁŽ – PLACHTA
-
5100STAN K BOKU VOZU + přívěs PAV 100
-
5150přívěs
DINGO
-
5200
? DINGO
-
5250přívěs
KAROSA W4
-
5300přívěs
KAROSA Racek 300 prototyp
-
5400přívěs
KAROSA Racek 400
-
5500Přívěs
KAROSA obytný
-
5600Přívěs
KAROSA Hausbot
-
5700Přívěs
KAROSA Hotel pro výstavu v Nice
-
5900
-
8000Československé poštovní známky
-
8050Vzorný řidič
-
8090sv.Kryštof
Ochránce motoristů
-
8100Autoklub ČSR
-
8170Autoklub ARGENTINA
z pobytu s rodiči 1964
-
8180Autoklub CHILE
z pobytu otce
-
8210Výstavka Autoklub Opletalova, Praha 1
-
8211Výstavka Autoklub Opletalova, Praha 1
-
8221ZNAK zdroj: p.Victor Lorenc,PrahaDle dnes získatelných informací přímo ve Škodě Plzeň (tehdy Závody V.I. Lenina - Plzeň) se patrně z důvodu socialistického sjednocování výrobních kapacit a nízké kapacity slévány v Mladé Boleslavi velmi krátce odlévaly bloky na motory Škoda (existuje tuším jeden ve sbírkách, který má právě místo "slepice" jakýsi znak ZVIL,některé neoficiální prameny uvádějí zkratka ZVIL = Závody V.I. Lenina ? ). Následně se od tohoto pokusu upustilo (na žádost exportu). Ovšem asi na blocích nebyl níže přiložený znak, který měl světu ukázat, že se "bez Škody" obejdeme. Tu Plzeň jsem ověřoval přímo u pana inženýra, který tam tehdy pracoval a na tuto etapu vzpomenul. Celý "záznam" jeho vzpomínek jsem tehdy předal p.Nachtmanovi do archivu Škody-Auto M. Boleslav.
-
8231
DOBOVÉ (převážně zahraniční) PREZENTACE ZNAČKY ŠKODA
===>zdroj: p.Victor Lorenc
-
8241
-
8251
-
8261
-
8271
-
8281
-
8291
-
8301
-
8311
-
8321
-
8331
-
8341
-
8351
-
8361
-
8371
-
8381
-
8391
-
8401
-
8411
-
8421
-
8431
-
8441
-
8451
-
8461
-
8471
-
8481
-
8491
-
8501
-
8511
-
8521
-
8531
-
8541
-
8551
-
8561
-
8571
-
8591
-
8601
-
8611
-
8621
-
8631
-
8641
-
8651
-
8661
-
8671
-
8681
-
8691
-
8701
-
8711
-
8721
-
8731
-
8741
-
8751
-
8761
-
8771
-
8781
-
8791
-
8801
-
8811
-
8821
-
8841
-
8851
-
8861
-
8871
-
8881
-
8891
-
8901
-
8911
-
8921
-
8931
-
8941
-
8951
-
8961
-
8971
-
8981
-
8991
-
9001
-
9011
-
9021
-
9031
-
9041
-
9051
-
9061
-
9071
-
9091
-
9101
-
9111
-
9121
-
9131
-
9141
-
9151
PRAGOS
Na Strži 35
Praha 4 - 14000Česká Republika
Návštěvy prosíme po email přípravě!