Pragos auto s.r.o. - pragos,škoda,veterán,veteráni,veterány,auta,renovace

Domů
VETERÁNI ŠKODA
 

HRAČKY staré

Naše sbírka   Historie   Alfetta Spider   Amerika 2   Cadillac Eldorado   BMW-M1   BRM 180.   Citroen CX   Chaika   Chevrolet Corvette   Chevrolet Impala   Chevrolet Impala cabrio   De Tomaso Mangusta   Fairlady   Ferrari 312PB   Fiat 124 coupe   Fiat 126   Fiat 125p   Fiat 2300   Fiat Abarth 131 Raid   Fiat Ritmo   Ford Thunderbird Hardtop   Lamborghini Countach   Mercedes 250 gama   Mercedes 250   Mercedes 200   Mercedes Benz 250   Mercedes C111 ČR   Mercedes C111 PLR   Mercedes Benz 280GE Safari   Opel Aero GT 1   Opel Aero GT 2   Opel Rekord   Porsche Carrera 10   Porsche Carrera RS   Porsche 911 Carrera   Porsche 917   Porsche 928   Porsche 928 Rallye   Porsche závodní   Porsche Le Mans   Porsche GT   PUCH G6   Sand Buggy   Sportovní vůz CCCP   Sportovní vůz GT   Sportovní vůz (Marx)   Škoda 1200 sedan   Škoda 1200 užitková   Škoda 110R   Škoda 120LS   TAPO luxus   Tatra 603 ČR   Tatra 613   Tatra 603 NDR   Volha GAZ-21   Wartburg 353   F1 Racing   F1 Ford 007 Tyrrell   F1 Joustra   F1 Matra   F1 Tyrell P34   F1 Tyrell   F1 Lotus s dynamem   F1 Lotus bowden   Moto Skútr Čezeta   Moto sportovní   Moto Honda 750   Moto Honda policie 1   Moto Honda policie 2   Moto policie 1   Moto policie 2   Moto se sajdkárou   Moto sovětské   Škoda 1203 sanita   Mercedes 408 hasiči   Mercedes 408 Safari   Bus Karosa ŠD11   Bus Škoda RTO   Bus Neoplan   Bus Odra   Bus exot   Dumper   Náklaďák Liaz Š100   Náklaďák Renault   Náklaďák sklápěč   Náklaďák valník   Náklaďák žebřík   Tatra 137   Tatra 148 sklápěč   Tatra 805 pružin. poh.   Tatra 805 dálkové ovl.   Tatra 813 tahač   Podvalník k tahači   Praga S5T valník   Bagr+drapák+jeřáb   Bagr BLR   Buldozer Fiat BD20   Buldozer Jumbo   Buldozer MS 80   Buldozer NDR 1   Buldozer TapoSuper   Buldozer T530   Nakladač BLR   Nakladač Fiat BD20   Nakladač pásový   Elektrický pásový nakladač   Parní válec   Pásák Arktid   Pásák DT-54   Pásák KDN   Pásák KDN pružinový   Pásák Lucil   Pásák Mars nákladní   Pásák Mars jeřáb   Pásák nákladní BAM   Pásák nákladní Bison   Pásák Polar 2   Stavebnice jeřábů   Elektrický jeřáb   Stříkačka hasičská   Traktor Zetor   Traktor Zetor 25   Traktor Zetor Crystal   Vysokozdvih Desta   Vysokozdvih NDR   Vysokozdvih   Vysokozdvih 1   Vysokozdvih 2   Vysokozdvih Linde   Vysokozdvih Forklift   Dělo samohybné X-10.   Protiletadlový dvojkanón   Protiletadlový komplet   Sovětský tank   Tank T54, T55   Tank T54   Tank T54, T55 velký   Tank T62   Tank KV-85   Tank T206   Tank osvětlovací   Samohybný dvojkanón M75   Auto-kosmos MLR   Interkosmos 1   Interkosmos 2   Kosmos   Lunochod 1   Lunochod 2   Lunochod Lunnik   Pásák kosmický   Pásák kosmický na klíček   Raketonosič Jupiter   Člun Orava   Ponorka Delphin   Lanovka   Letadélko Sokol   Letadlo Turbolet L-410   Lokomotiva (Papoušek)   Pokladny   Pračky   Stirlingův motor   Šicí stroj DŠM-2   Šicí stroj Elektra   Šicí stroj Gabriela   Šicí stroj Mehanotehnika   Šicí stroj Michaela   Šicí stroj Regina   Televizory   Váhy   Ventilátorek   Pes Japan   Pes hnědý   Pes mini   Pes bílý 1   Pes bílý 2   OSTATNÍ   PAPÍROVÉ
 

TATRA 603 NDR na bowden. Výrobce PRESU, NĚMECKO (východní).
Plast, délka
29cm.
Velmi pěkně provedený model legendárního vozu Tatra 603 vyráběný soudruhy z NDR (nutno říci, že tentokrát se jim plasty povedlySmějící se), z firmy Presu. Při jízdě svítí přední světla a má houkačku (pěkný zvuk), jejíž tlačítko je uprostřed volantu. I když tato Tatra 603 má z řady podobných aut firmy Presu (Fiat 124 Coupe, Volha GAZ-21, Wartburg) nejlépe vypracovaný podvozek ohledně reliéfu znázorněných detailů, přeci jenom něco soudruzi z NDR nezvládli: vyznačení částí podvozku a výfuku odpovídá automobilu s motorem vpředu a pohonem zadních kol, tedy klasické koncepciRozpačitý. Je zajímavé, že hračky vozů klasické koncepce jako je Volha GAZ-21 nebo  Fiat 124 Coupe prakticky žádné zobrazené detaily podvozkových částí nemají. Další pozoruhodnou vlastností je výkyvná pohonná jednotka, což umožňuje plavnou jízdu i po nerovnostech, i když je poháněno jen jedno kolo. Ozubená kolečka převodů jsou kovová. Důvodem velmi komfortního řízení je silnější struna v bowdenu a absence protipružiny (ta umožňuje používat struny o menším průměru, které jen táhnou, zpětný pohyb pak zajistí pružina). Nevýhodou řešení s protipružinou je, že se při řízení neustále přetahujeme s pružinou, takže jedním směrem je pohyb volantu snazší. Řešení s tuhou strunou bez pružiny umožňuje citlivější a přirozenější řízení, ovšem za cenu tužšího bowdenu, který není radno příliš ohýbat při vkládání do krabice. Varianta, kterou jsme získali, se jednak vyznačuje větší shodou s vyobrazením na krabici (sloupky mezi bočními okny byly součástí karoserie - odpovídá přibližně prototypu) a bowdenové ovládání vstupovalo do karoserie otvorem v kapotě motorového prostoru. Poznávací značka má tvar OE 33-25 a má také ozdobnou lištu a tištěný nápis TATRA na přední kapotě. Rovněž má lepené kliky dveří z jiného plastu. Tato varianta je, zdá se, poměrně vzácná a je plně funkčníPravděpodobně novější verze hračky má poznávací značku OE 87-14, bowden vstupuje do karoserie pod zadním nárazníkem a sloupky bočních oken jsou tvořeny jen rámečky oken (skutečné proporce sloupků bočních oken jsou něco mezi oběma variantami). Ozdobná lišta na přední kapotě je jen naznačena výstupkem v barvě karoserie. Nápis TATRA je rovněž vylisován v barvě karoserie. Kliky dveří jsou rovněž jen naznačeny v barvě karoserie. Tato varianta je často k vidění. Máme také tuto variantu včetně krabice. Byla ve velmi dobrém stavu (naprosto bez koroze a čistá), avšak některé části bylo nutno opravit (tlačítko houkačky na volantu, vylomené pohonné kolo, spálená žárovička). Nyní již je plně funkční. Ukazuje se, že existuje ještě verze s třecím převodem z osy motorku přímo na obvod kola. Toto provedení pohonu zřejmě není výkyvné.

 

  • 100
     
     

  • 150
     
     

  • 200
     
     

  • 250
     
     

  • 300
     
     
    Vstup bowdenu do auta u starší verze je jiný, než u té novější.

  • 350
     
     

  • 400
     
     

  • 450
     
     

  • 480
     
     

  • 500
     
     
    Inkriminovaný reliéf na podvozku, který odpovídá automobilu s motorem vpředu (převodovka a kardanův hřídel směřující k zadní nápravě) a výfukové potrubí s tlumičem rovněž vede zepředu dozadu.

  • 560
     
     
    Novější verze Tatry 603 s jiným orámováním oken a jiným uspořádáním bowdenu v zádi auta.

  • 580
     
     

  • 620
     
     

  • 640
     
     

  • 660
     
     
    Porovnání vzhledu novější verze s vyobrazením na krabici.

  • 680
     
     
    Tlačítko houkačky uprostřed volantu je nové z mosazi (chybějící originál byl z červeného plastu). Úprava ještě přinesla samostatnou pružinku pod tlačítko, takže se snadno vrací bez ohledu na pružnost kontaktu houkačky.

  • 700
     
     

  • 720
     
     
    Automobil s motorem vzadu zespodu vypadá, jako vozidlo s motorem vpředu (výfuk, náhon). To soudruzi z NDR opravdu nezvládli...

  • 740
     
     
    Vstup bowdenu do auta pod zadní maskou.

  • 750
     
     
    Celkový pohled se sejmutou karoserií a krabicí.

  • 760
     
     
    Detail pohonné jednotky s kovovými převody. Vlevo nahoře je houkačka.

  • 780
     
     
    Detail řízení bez protipružiny. Všimněte si tloušťky struny vůči průměru bowdenu. Patrný je i světlovod s jednou žárovičkou pro tři reflektory. Moc nesvítí (světlo uniká průhlednými boky světlovodu).

  • 820
     
     
    Za světla je svícení jen lehce patrné. Zde je to ještě zhoršeno použitím blesku.

  • 840
     
     
    Za šera je svícení reflektory již zřetelnější.

  • 860
     
     
    Použití jiné žárovičky (1,5 V, 60 mA při použití akumulátorů 1,2 V) s čočkou. Výrazně vyšší svítivost, ale čočka má za následek výrazně vyšší jas u prostředního světlometu. Výhodou je znatelné osvětlení i za bílého dne.

  • 880
     
     
    Pěkně svítí i za šera.

PRAGOS
Na Strži 35
Praha 4 - 14000
Česká Republika
Návštěvy prosíme po email přípravě!