ŠKODA 1200-1
NAŠE Škoda 1201 STW :
R.v.1957. Po kompletní 3-leté renovaci.
Tento vůz uveden do provozu 30.6.1958.
Výrobce vozidla: "AUTOMOBILOVÉ ZÁVODY n.p. Závod v Mladé Boleslavi"
Výrobce karoserie: "AUTOMOBILOVÉ ZÁVODY n.p.Vrchlabí" (Tech.způsobilost schválena průkazem čj.17968/56 vydaným min.dopravy dne 23.3.1956)
HISTORIE TOHOTO VOZU: Prvním majitelem se stal 10.7.1956 pán z Děčína, dále r.1960 pán z Prahy, poté 1994 další Pražák a konečně 9.1.2003 my. Vůz se získal v celkově slušném stavu s pravděpodobným počtem km 60.000 (později poznáno min.spíše 260.000) v nepůvodním laku a jak jsme později zjistili, s řadou neorig.úprav.
Shodou okolností jsem dlouho chodil okolo tohoto vozu, zaparkovaného v Praze 4 v ul.Antala Staška (jak mnozí Pražáci-veteránisté tento vůz pamatují...), než mě majitel s nabídkou odprodeje oslovil. Souhlasil jsem s cenou a obchod uzavřel. Cena nebyla nízká, ale předpokládal jsem, že po očistě a menší revitalizaci bude vůz s patinou dále spolehlivě sloužit. Brzo jsme však zjistili, že k dosažení stavu, který udělá radost je nutná celková renovaci. Ta úspěšně skončila v 12/2005.
Po zkušenostech s vozy "malé řady" (Octavia, Spartak) hned po první jízdě ŠKODA 1201 velmi příjemně naladila svým vyšším komfortem, prostorem, tichostí, ovladatelností a lepšími jízdními vlastnostmi. Nečekali jsme takový rozdíl a vůz si oblíbili. Oproti Octavii apod. umožňuje navíc naložit různý náklad vč.velkého psa.
Vůz prodán z důvodu rozhodnutí zredukovat sbírku. Novým majitelem je autosalon ve Velké Britanii.
V.Vaněček
-
2PO RENOVACI 2005 :
-
15
-
17
-
19
-
21
-
23
-
25
-
27
-
29
-
32
-
35
-
36
-
40
-
41
-
42
-
50
-
60Technický průkaz
-
61Technický průkaz
-
92STAV PO ZAKOUPENÍJelikož mechanicky vše perfektně fungovalo, naivně jsem věřil, že se vyhneme kompletní renovaci. Lak se oživí, něco zrepasuje atp...
-
93
-
94U přístrojovky cídění mělo okamžitý efekt, ale množství neoriginálních úprav již odstranit nešlo...
-
95Lak vozu byl velmi nekvalitní a čím dál víc jsem se smiřoval s myšlenkou kompletní renovace
-
96
-
97
-
98RENOVACE :pro dokonalý výsledek přichází do úvahy jen kompletní kvalitní renovace.
-
100RENOVACE KAROSERIE -->
-
102
-
120Po otryskání na pohled slušné karoserie se objevilo velké množství koroze, nekvalitních oprav a úprav, vad typu utrženého držáku diferenciálu apod... Ale tak to bývá téměř vždy.
-
122
-
124
-
126
-
128
-
130
-
132
-
134
-
136
-
137
-
138
-
139
-
140Vaničky zad.světel je nutné vyrobit nové. Téměř všechny vozy mají zad.světla zbastlena na typ 1202.
-
141Horší je to se sháněním 3 druhů vlastních krytů světel...
-
145
-
146Jede do lakovny -->
-
147
-
148V lakovně
-
149
-
150
-
151
-
152
-
153
-
153
-
153
-
155Hotový lak -->
-
156
-
157
-
158
-
159
-
160
-
161
-
270RENOVACE
RÁMU -->
-
271
-
272
-
400RENOVACE MECHANIKY -->
-
401
-
402
-
430Svislý čep
-
430Svislý čep
-
440Tlumič pér.přední
-
441Tlumič pér.zadní
-
450Převodovka byla KO
-
600RENOVACE
DOPLŇKŮ -->
-
601
-
602
-
603
-
661
-
711KOMPLETACE>
-
760
-
811
-
861
-
911
-
961
-
1061
-
1111
-
1161
-
1211
-
1261
-
1311Renovace ukončena 12/2005
Česká Republika