HRAČKY staré
BUS KAROSA ŠD11. Výrobce KOH-I-NOOR Hardtmuth (po roce 1980 s názvem GAMA) Trhové Sviny, ČSSR.
Plast, délka 34cm.
Dvě základní provedení - s bowdenem /bez bowdenu. V několika barevných kombinacích. A skoro až přepych 3 různé poklice disků kol. A poslední řada sedaček měla buď mezery nebo celovysoká. Na samolepkách karoserie a písma odlitého na podvozcích je vidět vývoj od značky ITES až po značku GAMA. Pro zajímavost ŠD znamená Dálková verze (ŠM Město, ŠL Linka). Zajímavým postřehem je, že díky značné tvarové podobnosti přední a zadní části autobusu i světel zřejmě při výrobě hračky byly zcela nelogicky zaměňovány barvy světel. Ačkoliv skutečná předloha měla vždy čtyři kruhové čiré světlomety vpředu a červená kruhová koncová světla vzadu na vnější straně, zatimco kruhová couvací čirá světla vzadu uvnitř, u hraček je to sázka do loterie. Jak je vidět u několika exemplářů, pracovníci si s barvou tvarově shodných světel příliš vrásek nedělali, takže je celá řada exemplářů, které mají například všechny přední světlomety oranžové. Jsou i exempláře, které vpředu mají stejnou kombinaci barev světel jako vzadu a jsou dokonce i exempláře, které mají všechna světla oranžová. Evidentně se jedná o zmetky, ale při výrobě to nikoho asi nepálilo. Jedná se tedy o výrobní vlastnost, nikoliv o zásah horlivého sběratele metodou "oprava stylem co dům dal".
-
1NAŠE SBÍRKA
Na prodej máme několik busů - jsou v sekci E-SHOP. Ale nejlépe přijít osobně
-
3=>
-
4SBÍRKA Karel ŠTEKL - PrahaSbírám pouze autobusy ITES ŠD11 v jednotlivých barevných kombinacích, vedu si o nich evidenci, dílčí znaky apod. Právě z tohoto důvodu jsem jim taktéž na wikipedii založil stránku (zatím je v začátcích), o kterou se s chutí postarám včetně fotodokumentace.
-
5BAREVNÉ VERZE
s bowdenem
-
7=>Tady jsou přední světlomety barevně špatně.
-
11=>Tady jsou přední světlomety barevně správně
-
13=>
-
15=>
-
17=>
-
19=>
-
35BAREVNÉ VERZE
bez bowdenu
-
36
+ tmavě modrý
-
37=>
-
38=>
-
39=>
-
41=>
-
45=>Tady to vypadá, že všechna světla byla lisována oranžová a čiré reflektory z nich byly udělány nátěrem stříbrnou barvou. Tady se trochu šetřilo...
-
49
-
51
-
52
-
53
-
54
-
56zadní sedačky dělené, světla barevně správně
-
58
-
60
-
62
-
66
-
67
-
68
-
69
-
70
-
72
-
74
-
76
-
390BEZ BOWDENU provedeníNa boku se rukou přepnul zapnul přepínač Vpřed/stop/Vzad a zároveň pod přední maskou se rukou ovládala páčka zataáčení kol.
-
395
-
397
-
398
-
400
-
401
-
450
-
451
-
452
-
454
-
455
-
456
-
458
-
500
-
850
-
900
-
910
-
911
-
912
-
914
-
1300
-
1350
-
1400
-
1599
-
1600Zadní sedačky nedělené.
-
1650
-
1700Již uvedeno i "Gama".
-
1800
-
1850
-
1900
-
2000INFO
(obě verze) :POKLICE bílé plné
-
2050POKLICE bílé děrované
-
2100POKLICE chrom
-
2550MŮJ BUS
(Václav Vaněček) : Spolu s busem RTO toto byla má nejoblíbenější hračka. Jako kluk jsem si ji zcela sám upravoval :
-
2551plynulé ovládání motoru, motorek pro volnoběžný chod, spousta vypínačů s žárovkami vpředu,vzadu a v interieru.
-
2600A jak postupně stárnul a byl skoro denně vytěžován, opravoval jsem jej a různě vyztužoval. Trpělivost a pečlivost nebyla mou silnou stránkou. Faktem je, že peníze jsem nedostával a obdarováván také moc nebyl.
-
2650Podvozek jsem pro odlehčení a mylnou představu, že dochází k vyztužení pečlivě odvrtával :-)V nulové poloze ovladače rychlosti (vůz stál) se automaticky sepnul kontakt a rozběhl se mnou přidaný 2.motorek s vlastní baterií jakožto volnoběh
-
2660volnoběžný motorek byl přibržďován na malé otáčky utahovatelným šroubkema jak baterie volnoběhu se vybíjela, tímto otvorem jsem povoloval tření šroubku a udržoval dané otáčky
-
2700Dlouhá leta jsem s busem jezdil po vybudovaných trasách vč.zastávek a na čas.V dospělosti se mi splnil sen a po praxi brigády na pekařské Avii jsem to dotáhl až na řidičák D a na vedlejší pracovní poměr jezdil s městským busem u DP Praha 1989-94 V.Vaněček
-
2750
KRABICE typ 1 =>
-
2800
-
2850
-
2900
-
2950
-
3000
-
3050
KRABICE typ 2 =>
-
3100
-
3150
-
3200
-
3250
-
3300
-
3350
KRABICE typ 3 =>
-
3400
-
3450
-
3500
-
3550
-
3600
Česká Republika