Pragos auto s.r.o. - pragos,škoda,veterán,veteráni,veterány,auta,renovace

Domů
VETERÁNI ŠKODA
 

SIMCA

Naše Aronde de luxe   Vaše vozy   Aronde,Elysee,Vedette,Ariane
 

 Naše SIMCA Aronde 1300 de luxe :  

R.v.1959
, celkově po naší renovaci od šroubku, stav výborný.  Tímto vozem, který jsem loudil od svého souseda od mládí a nakonec koupil až v r.1995, jsem udělal první zkušenost s veteránem. A to rovnýma nohama do celkové renovace. Mé puntíčkářství a důraz na detail však způsobilo téměř nekončící práce, jejichž zvládnutí do zdárného konce bylo pro mne osobní zkouškou. Bez technické podpory synů původního majitele vozu by to bylo neřešitelné. Náhr.díly znamenaly velký problém.

Co se týče vozu, občas jsem sice šílel nad podivným řešením konstrukčních detailů, ale jako celek vůz na rozdíl od českých poválečných souputníků je nadčasový a jakoby už z jiné doby. Moderní koncepce, jízdní vlastnosti, design i použité materiály, zpracování a užitná hodnota předčí Octavii. Proto dnes musím i přes lásku k našim vozům konstatovat, že vývoj českých vozů upadl již u Octavie. Skutečným výkřikem moderny a dohnáním světa pak byla Škoda 1000 MB (zejména špičkový motor a celkově továrna na svět.úrovni) a poté opět doba temna. V trvanlivosti je možná Octavia lepší, ikdyž tato Aronde sloužila v provozu (mimo zimu + slušný majitel) do 1995 a to pro celou rodinu vč.častého tahání nákl.přívěsu. Korozí byla napadena málo. U českých vozů jsou však dokonalejší a čistší konstrukční řešení menších uzlů a detailů (někdy sice až upachtěné, ale dlouho funkční i po rozebírání), na rozdíl od Simcy, kde jsem např. u kompletace dveří šílel nad hochštaplerstvím (nebo nadhledem tvůrců ?). Také Simca má evidentně komplexně neřešené vazby mezi agregáty (táhlo,packa,objímka,prodlužka,další páka a držák toho všeho....).

Shrnuto : Simca byla tvořena spíše tvůrci-designery s využitím moderní techniky a pro rozmazlené západní spotřebitele. Škoda byla tvořena spíše strojaři-konstruktéry s omezenými možnostmi a důrazem jen na trvanlivost bez ohledu na komfort. Prodána po rozhodnutí redukovat sbírku.

V.Vaněček

  • 1
     
     
     
    Po RENOVACI :

  • 2
     
     

  • 3
     
     

  • 4
     
     

  • 5
     
     

  • 6
     
     

  • 7
     
     

  • 20
     
     

  • 25
     
     

  • 30
     
     

  • 40
     
     

  • 50
     
     

  • 55
     
     

  • 60
     
     

  • 61
     
     

  • 65
     
     

  • 71
     
     

  • 72
     
     

  • 73
     
     

  • 80
     
     

  • 82
     
     
    Na jedné z akcí

  • 84
     
     
    Na jedné z akcí

  • 90
     
     
     
    Před RENOVACÍ :
    Kamarád Emil VECHETA, 1997. Jeho otec byl 1. majitel vozu

  • 95
     
     
    Já, Václav VANĚČEK, 1997

  • 110
     
     
     
    RENOVACE :
    Pro dokonalý výsledek přichází do úvahy opět kompletní kvalitní renovace.

  • 130
     
     
    Největší pomocník renovace kamarád EMIL VECHETA (jeden ze synů původního majitele Arondy)

  • 140
     
     
    Občasný pomocník renovace ARONDY - MILOŠ VECHETA (syn původního majitele Arondy)

  • 160
     
     
    Zde již odstrojeno a připravujeme do lakovny.Karosérie otryskána + pozinkována

  • 170
     
     

  • 180
     
     
    Motor celková GO
    LAK-termozáklad 100´C khaki S 2350 + ředidlo 6003 + krycí barva zelená S 2029

  • 185
     
     
    Montáž motoru

  • 190
     
     
    Přední náprava

  • 195
     
     
    Zadní náprava

  • 200
     
     

  • 245
     
     
     
    Kamarád Tomáš Janda + já VV

  • 295
     
     
     
    =>

  • 345
     
     
     
    Romantika noční Prahy

  • 445
     
     
     
    Na akci pro Hotel Four seasons

PRAGOS
Na Strži 35
Praha 4 - 14000
Česká Republika
Návštěvy prosíme po email přípravě!