HRAČKY staré
VOLHA GAZ-21 (Carevna). Výrobce PRESU, NĚMECKO (východní).
Plast, délka 28cm.
Uživatel: perfektní ovládání, motor neslyšný, řízení komfortní, přesné, spolehlivé. Opravdu radost a pocit skutečného vozu.
Důvodem velmi komfortního řízení je silnější struna v bowdenu a absence protipružiny (ta umožňuje používat struny o menším průměru, které jen táhnou, zpětný pohyb pak zajistí pružina). Nevýhodou řešení s protipružinou je, že se při řízení neustále přetahujeme s pružinou, takže jedním směrem je pohyb volantu snazší. Řešení s tuhou strunou bez pružiny umožňuje citlivější a přirozenější řízení, ovšem za cenu tužšího bowdenu, který není radno příliš ohýbat při vkládání do krabice.
Jezdí vpřed, vzad a v případě zapnutí světel svítí při jízdě a troubí při stlačení tlačítka uprostřed volantu.
Hračka nemá výkyvně uloženou pohonnou jednotku, jako další podobně pěkné modely tehdejších aut téhož výrobce.
Předloha byla u nás v 60. a 70. letech minulého století vlajkovou lodí vedle naší Tatry 603. Její výroba byla započata v roce 1956 v automobilce GAZ. Jejím předchůdcem byl vůz Poběda M-20, což byl první sovětský automobil se samonosnou karoserií. Výroba tohoto robustního vozu (spotřeba benzínu tehdy nehrála téměř žádnou roli) pokračovala až do roku 1970 a celkem bylo vyrobeno asi 600 000 kusů. Údajně byl licenčně montován i v Antverpách.
Česká Republika