Pragos auto s.r.o. - pragos,škoda,veterán,veteráni,veterány,auta,renovace

Domů
VETERÁNI ŠKODA
 

 Š 440 s karoserií Octavia :

Na konci výroby Š 440 Spartak a začátku výroby nové Octavie se vyskytoval "PŘECHODOVÝ" typ, který se smontovával ještě ze starých zásob a vznikl tak zajímavý hybrid oficiálně označovaný "ŠKODA 440 S KAROSERIÍ TYPU OCTAVIA".

Vykazoval všechny vnější znaky OCTAVIE / MEZITYPU, ale skrýval v sobě ještě šasí resp. př.nápravu ze Š 440 Spartaka. I jeho ofic.název nese ještě spartakovské značení ...

Více popisuje p.Kocián, který takový vůz vlastní a poslal informace :

"Tento typ se přesně nazývá "Š 440 mezityp, nebo také přechodový typ" nebo alespoň tak je to napsané v Návodu k obsluze pro tento vůz. Návod se skládá z VIII. vydání Návodu k obsluze pro "normálního" Spartaka + dodatek k němu. Vlastním tento vůz ( r.v. 1959 ), je po prvním majiteli a je téměř úplně originál (sundané prahové lišty,jiné spínače na palubní desce,..), Od Oktávy se liší nárazníky v celku a lištami a to buď šipkami nebo hliníkovými nápisy Škoda 440 (viz příloha) a samozřejmě šasi z 440cítky..." Posílám vám obrázek z něhož je to odělení masky jasně patrné ( nebo alespoň doufám ).Tento vůz se objevil ve Světech motorů ročník tuším 53´.
K mezitypu asi tolik: kolik jich je, to nikdo neví, protože není jisté kolik podvozků ze serie Š 440 Mezityp bylo skutečně osazeno "novou" karoserií. Můj vůz s podvozkem a motorem s počátečním trojčíslím 345xxx spadá do třetího čtvrtletí roku 1958, přestože vůz byl vyexpedován 18.2.1959 ! Jestli motor v závodě "sušili" několik měsíců nebo číslo vyrazili do nějaké výrobní mezery, to se asi už nikdo nedozví. Navíc u každého auta asi platilo co kus to originál. V návodu je na mnoha místech napsáno: "pokud je namontováno" (různé doplňky, světla atd.). No prostě skončení výroby, dospotřebování zásob všeho druhu. Asi těžko by se našel prospekt, protože vozem "ani ryba ani rak" se nikdo chlubit nechtěl. Pár jich ještě existuje. Jak jsem už psal, můj vůz je dost sežranej a tak asi dojde ke změně karoserie na spartakovskou, tím auto opustí řady mezitypů a bude z něho "obyčejný" Spartak.

  • 100
     
     
    Reálný vůz p.Kociána

  • 150
     
     
    =>

  • 180
     
     
    => Oficiální doklad k vozu.

  • 200
     
     
    =>

PRAGOS
Na Strži 35
Praha 4 - 14000
Česká Republika
Návštěvy prosíme po email přípravě!